colour

Οι έρευνες δείχνουν πως το χρώμα μπορεί:

  • Να αυξήσει το βαθμό αναγνωσιμότητας ως και 80%
  • Να κάνει ακόμα πιο αξιομνημόνευτη την παρουσίαση κατά 39%
  • Να αυξήσει την επαφή μέσω τηλεφώνου κατά 44%, εφόσον ο αριθμός έχει εκτυπωθεί σε χρώμα
  • Να αυξήσει την άμεση αναγνωσιμότητα του mail κατά 55%
  • Να βοηθήσει τους αναγνώστες να βρίσκουν σημαντικές πληροφορίες 70% ταχύτερα
  • Να αυξήσει την ανταπόκριση στις πληρωμές ως και 30%
  • Να αυξήσει τις πωλήσεις, τα κίνητρα και την αναγνωρισιμότητα του brand ως και 80%

Το ποιο χρώμα όμως θα χρησιμοποιήσετε είναι εξίσου σημαντικό. Τα χρώματα έχουν επίδραση στον εγκέφαλο, οπότε καλό είναι να χρησιμοποιούνται με προσοχή. Ένας αριθμός ερευνών σχετικά με την επίδραση του χρώματος στον εγκέφαλο είχε κάποια ενδιαφέροντα αποτελέσματα:
Το μπλε φαίνεται πως ενεργοποιεί τη δημιουργικότητα και θα σας βοηθήσει να επιτύχετε μια κατάσταση ήρεμης χαλαρότητας. Σε υπερβολικό βαθμό όμως θα ενθαρρύνει αισθήματα κατάθλιψης.
Το κόκκινο ενεργοποιεί τους αδένες αδρεναλίνης και μπορεί να προκαλέσει αισθήματα ενεργητικότητας ή απειλής, ανάλογα με την ένταση του ερεθίσματος. Εντούτοις, εφόσον χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με επαναλαμβανόμενες εργασίες, το κόκκινο θα βελτιώσει την εστίαση και τις επιδόσεις.
Το κίτρινο, σε μικρές δόσεις, θα μας κάνει να αισθανθούμε ευτυχείς. Βέβαια, σε υπερβολική δόση φαίνεται πως έχει ως αποτέλεσμα το άγχος, γι’ αυτό και τόσο συχνά χρησιμοποιείται στα σήματα κινδύνου.
Το πράσινο φαίνεται πως είναι χαλαρωτικό και πιθανώς να συνεισφέρει στη σωματική ευεξία, γι’ αυτό και χρησιμοποιείται στα νοσοκομεία.
Το ροζ έχει επίσης χαλαρωτικές ιδιότητες και φαίνεται πως μειώνει τους καρδιακούς παλμούς.
Το μωβ προσελκύει την προσοχή μας.
Το πορτοκαλί ενεργοποιεί την κριτική σκέψη και τη μνήμη. Έχει συχνά προταθεί πως τα εξεταστικά κέντρα θα πρέπει να βάφονται πορτοκαλί, ώστε να βοηθούν τις επιδόσεις στις εξετάσεις
Έχει εξάλλου ενδιαφέρον το πώς η χρήση του χρώματος διαφέρει από χώρα σε χώρα. Σε κάποιες χώρες το πράσινο, για παράδειγμα, είναι θετικό (Ευρώπη, ΗΠΑ), ενώ σε άλλες (π.χ. στην Αίγυπτο) έχει έντονο θρησκευτικό νόημα, οπότε δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σε συσκευασίες. Ρίξτε μια ματιά στο International Color Guide για πληροφορίες σχετικά με το πώς αντιμετωπίζουν τα χρώματα διαφορετικές χώρες και πολιτισμοί.
Η έρευνα δείχνει πως η χρήση του χρώματος στις επιχειρήσεις μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την επικοινωνία, να ενισχύσει την παραγωγικότητα και να αυξήσει τις πωλήσεις. Πλέον το χρώμα είναι πολύ πιο οικονομικό και εύκολο στον έλεγχό του, με συνέπεια να χρησιμοποιείται συχνότερα στις εκτυπώσεις.
Μήπως ήρθε η ώρα για την επιχείρησή σας να δώσει μια επιπλέον ευκαιρία στο χρώμα;